Na osnovu člana 100.stav (1) i (2) i člana 119.stav (6)Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“ broj 39/14,59/22) postupajući po žalbi žalitelja FCT d.o.o.Banja Luka, izjavljenoj po punomoćniku Željku Višiću, advokatu iz Banja Luke, na tendersku dokumentaciju u otvorenom postupku za nabavku usluge održavanja medicinske opreme proizvođača medicinske opreme General Elektric za potrebe JU Kantonalna bolnica „Dr.Safet Mujić“ Mostar , broj obavještenja o nabavci 40-1-2-35-3-77/23 od 02.08.2023.godine ugovorni organ Kantonalna bolnica „Dr.Safet Mujić“ Mostar donosi
ZAKLJUČAK
- ODBACUJE SE žalba ponuđača FCT d.o.o.Banja Luka, izjavljenoj po punomoćniku Željku Višiću, advokatu iz Banja Luke, na tendersku dokumentaciju u otvorenom postupku za nabavku usluge održavanja medicinske opreme proizvođača medicinske opreme General Elektric objavljene na Portalu javnih nabavki, broj obavještenja o nabavci 40-1-2-35-3-77/23 od 02.08.2023.godine.
- ODBIJA SE zahtjev za naknadu troškova sastava žalbe po punomoćniku u iznosu od 658,13 KM.
Obrazloženje
Ugovorni organ JU Kantonalna bolnica „Dr.Safet Mujić“Mostar objavio je dana 02.08.2023.godine obavještenje o nabavci broj 40-1-2-35-3-77/23 za nabavku usluge održavanja medicinske opreme proizvođača General Elektric.
Dana 10.08.2023.godine zaprimljena je žalba potencijalnog ponuđača FCT d.o.o.Banja Luka, izjavljenoj po punomoćniku Željku Višiću, advokatu iz Banja Luke, izjavljenu na tendersku dokumentaciju u predmetnom postupku javne nabavke .
Prema navodima u žalbi, ista je izjavljena zbog nezakonite tenderske dokumentacije, te pogrešnog tumačenja i primjene Zakona o javnim nabavkama.
Žalitelj osporava tačku 8.tenderske dokumentacije koja se odnosi na ličnu sposobnost ponuđača/kandidata (član 45.ZJN) ističući da ugovorni organ u tenderskoj dokumentaciji ne smije propisivati strožije uslove od onih propisanih u Zakonu o javnim nabavkama, te ni u kojem slučaju ne smije diskvalificirati ponuđača koji ima zaključen sporazum o reprogramu obaveza i izvršenu samo jednu uplatu neposredno prije dostave ponude ,kako je propisano u osporenoj tački tenderske dokumentacije, a što je u suprotnosti sa članom 45.stav(3) Zakona o javnim nabavkama.U vezi sa navedenim traži od ugovornog organa da usvoji žalbu, te izmjeni tendersku dokumentaciju i uskladi je sa važećim zakonskim i podzakonskim propisima.
Prije nego što se upustio u meritorno odlučivanje, ugovorni organ je pristupio ocjeni formalnih predpostavki za izjavljivanje žalbe u skladu sa članom 100.stav(1) i (2) Zakona o javnim nabavkama odnosno utvrđivanju da li je žalba blagovremena, dopuštena, izjavljena od ovlaštenog lica i od lica koje ima aktivnu legitimaciju, te je ustanovio da žalitelj nema aktivnu legitimaciju za izjavljivanje žalbe.
Imajući u vidu odredbu člana 97. Zakona o javnim nabavkama ,pravo na izjavljivanje žalbe ima svaki privredni subjekat kod kojeg su kumulativno ispunjena dva uslova:da ima ili je imao interes za dodjelu ugovora i da mu je postupanjem ugovornog organa bila ili mogla biti prouzrokovana šteta.
U postupku po žalbi utvrđeno je da žalitelj ponuđač FCT d.o.o.Banja Luka nije dostavio dokaz da je registrovan za obavljanje djelatnosti koja je predmet nabavke, čime bi dokazao svoj interes za dodjelu ugovora, kao i svoju aktivnu legitimaciju za izjavljivanje žalbe.
Uz žalbu žalitelj je dostavio punomoć za advokata Željka Višića i Uvjerenje o registraciji /upisu u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza broj 04/1-17-1-UPJR/1-2313-2/18 od 08.05.2023.godine također na ime advokata Željka Višića pri tome ne dostavivši dokument kojim bi dokazao da je registrovan za obavljanje djelatnosti koja je predmet nabavke.
Napominjemo da se radi se o specificnoj vrsti nabavke (usluga održavanja medicinskih uređaja za potrebe zdravstvene ustanove ), a za čije kvalitetno vršenje potencijalni ponuđači pored profesionalne sposobnosti moraju ispunjavati i druge jasno propisane uslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama (tehnička i profesionalna sposobnost).
Kako je u konkretnom slučaju utvrđeno da žalitelj nema interes za dodjelu ugovora, niti mu se postupanjem ugovornog organa prouzrokuje šteta ugovorni organ je postupio u skladu sa članom 100.stav(2) Zakona o javnim nabavkama i odlučio žalbu odbaciti zbog nepostojanja aktivne legitimacije na strani žalitelja.
Obzirom na prednje navedeno, žalitelj nema pravo na naknadu troškova žalbenog postupka u skladu sa članom 119.stav(6) Zakona o javnim nabavkama.
POUKA O PRAVNOM LIJEKU:
Protiv ovog Zaključka nezadovoljna strana ima pravo uložiti žalbu KRŽ-u u roku od pet (5) dana od dana prijema Zaključka.